Horesca Nederland

De vraag

Wij hebben in de markt te maken met een neerwaartse prijs/kwaliteitsspiraal. Door teruglopende bezoekersaantallen willen horeca-ondernemers steeds goedkoper inkopen. Groothandels bieden vervangende, goedkopere producten aan die echter van een mindere kwaliteit zijn. Binnen Horesca hebben we een visie ontwikkeld hoe deze trend om te draaien en met ondernemers juist te gaan spreken over: hoe beter, verrassender voor gasten, lekkerder? Uit eten moet toch lekkerder zijn dan thuis?

Hoe deze visie in verkoopvaardigheden om te zetten en hoe verkoopleiders te helpen synergie uit hun teams te halen?

De aanpak

1) Trainen van coaching- en presentatievaardigheden bij de directeuren en verkoopleiders. Doel: met overtuiging de visie intern verkondigen en verkoopleiders coachen in de roll out. 

2) Met de verkoopleiders het gehele Horesca verkoopproces uitgetekend, van verkrijgen van leads t/m het opvolgen van relaties na een order.

3) Vervolgens lokaal per vestiging met verkoopleider en vertegenwoordigers tijdens hun verkoopoverleg hen geleerd alle stappen zorgvuldig te volgen. Coaching on the job!

Het resultaat

Een significante omzetgroei, de onderlinge samenwerking en groepsdynamiek is verbeterd en de positie van de verkoopleider is veel sterker geworden.

De mooiste feedback krijgen wij van de klanten. Zij waarderen onze veranderde marktbewerking en ervaren duidelijk een visie. Elk “verkoopgesprek” is een feestje.

Leendert Schimmel, algemeen directeur Horesca

Als je ondernemers echt helpt in het behalen van hun succes is er geen grotere bevrediging dan dat.

Dave Vegt, directeur Horesca Horecavo

Meer weten?

Neem gerust contact op met onze key account manager voor Horesca: Rob van Westing