De overeenkomst tussen voetbalteam D5, de Librije en jouw bedrijf

De overeenkomst tussen voetbalteam D5, de Librije en jouw bedrijf

Om maar meteen met de deur in huis te vallen. De overeenkomst is podcast 65 van “over klanten gesproken” van Sydney Brouwer waarin onze collega Tjeerd vertelt over zijn boek “Boerenwijsheden”, smaken en leiderschap.

In de podcast vertelt Tjeerd boeiend over hoe het boek “Boerenwijsheden” dat hij over de Librije heeft geschreven tot stand is gekomen, over de opzet van het boek en over High Performance Organisatie (HPO).

Tussendoor delen hij en Sydney wijsheden en tips die op elk bedrijf van toepassing zijn. Luister vooral de podcast om er de dingen uit te halen die jij wil toepassen, maar alvast als voorproefje hierbij 3 punten:


Butler:

De butler heeft een hele belangrijke functie bij de Librije. Hij zorgt ervoor dat de beleving van de klant perfect en verrassend is en aansluit bij de klant. Ook al heten ze niet zo (en zien we ze niet zo) elk bedrijf heeft zijn eigen “butlers”. Hoe zorg jij dat jouw butlers of jijzelf zorgt voor de perfecte klantbeleving?


Klantbeleving:

De butler is belangrijk voor de klantbeleving, maar ook tijdens een maaltijd in de Librije zijn er achter de schermen afspraken waardoor de klantbeleving optimaal is en je zeker weet dat je een fantastische avond hebt die je je lang zal herinneren. Wat denk je bijvoorbeeld dat er gebeurt als een van de gasten naar de wc gaat? Ook het voorbeeld met de olijfolie van Tjeerd gaat hierover. Als je dit nu vertaalt naar jouw bedrijf hoe is de klantbeleving dan en wat doe je daar aan? Hoe zorgen jullie voor een (onderscheidende en) memorabele klantbeleving en dus klant loyaliteit?


Verwachtingen:

De verwachtingen die wij hebben van een bedrijf bepaalt al voor een groot deel onze reactie op gebeurtenissen. Die verwachtingen worden bepaalt door je imago. Sydney geeft een mooi voorbeeld aan de hand van een vergelijk tussen de Librije en Van der Valk. Wat is nu het imago van jouw bedrijf? En is dit het imago dat je wil hebben of is hier nog werk aan de winkel.


Beluister de podcast


Heel veel luisterplezier en inspiratie toegewenst met de podcast. Als Business Impact Training hebben we veel ervaring met vraagstukken als imago en klantbeleving. Als je daar meer over wil weten neem dan vooral contact met ons op voor een vrijblijvend en inspirerend gesprek hierover.