Consultancy

Consultancy

Benadering

Onze benadering is, via een drie stappen aanpak, gericht op ‘blijvende verandering’ met als basis ‘ontwikkeling in gedrag en vaardigheden’. Immers, een grote uitdaging ligt voor veel organisaties in het bereiken van permanente prestatieverbetering. Deze verbetering blijft meestal uit wanneer men er niet in slaagt om een diepgaande analyse van oorzaak en gevolg te maken of met behulp van de juiste managementsturing fundamentele gedragsverandering te bewerkstelligen. 

De eerste stap

  1. Wat missen onze (potentiële) klanten als onze organisatie er niet is?
  2. Met welke processen komen onze klanten in aanraking, wat gaat daarin goed en wat nog niet (fact based)?
  3. Hoe kunnen wij onze klanten een optimaal commercieel denken en handelen garanderen en wat is er nodig om dat te bereiken?
  4. Wat voegt in iedere handeling waarde toe en wat (nog) niet?
  5. Hoe kunnen we ten slotte een aanpak formuleren voor een zichtbare verandering/optimalisatie waar iedereen achter staat en actief aan deelneemt?
  6. Zo ook: wat niet mag veranderen?

De tweede stap

  1. Voor management en medewerkers: de informatie die gehaald dient te worden uit klant- en medewerkertevredenheidsonderzoeken, vertalen naar concrete verbeterdoelen en key performance indicatoren.
  2. Bij sales: de cyclus van prospecting naar relatiebeheer, omzetontwikkeling en margeverbetering. Van sec productgericht verkopen naar ‘solution selling’. 

De derde stap

  1. Het samenwerken aan het gewenste resultaat. Dit vraagt om een coachende stijl van leiderschap, management en communicatie.
  2. Indien nodig op drie niveaus: heroriënteer strategie, herontwerp processen en systemen in een cultuur waarin alle betrokkenen er met hart en ziel bij betrokken zijn.
  3. Éducation permanente: de wil om te excelleren. Dit vraagt tijdig delen van kennis en ervaring en – net als in topsport – het trainen van gewenste vaardigheden.
  4. Het consistent blijven meten, delen en borgen van vooruitgang én business Impact.